Europa, Lizbona, Portugalia

Transport w Lizbonie

W czasie naszego pobytu korzystamy z metra, pociągu, tuk tuka, tramwaju oraz kolejki-windy. Kiedyś myślałam o rowerach, ale to byłoby zabójstwo w tym mieście 🙂

Taxi to wygodny, ale nie najszybszy w Lizbonie środek transportu. Ceny po centrum od €6.00 do €20.00. Z naszego doświadczenia taniej i szybciej poruszać się metrem. Lizbona to nie Londyn. Metro jest bardzo łatwe do ogarnięcia, zreszta każde inne metro bedzie łatwe w obsłudze, jeśli porównamy je do kolorowych pajączków w Londynie. To ma kilka lini, perony są czyste i bezpieczne a obsługa mówi po angielsku.

Dla porównania Taxi w jedną stronę na lotnisko z Rossio to koszt €20.00, metrem dojedziemy za €1.45 od osoby. Metrem jedziemy 15 min krócej. Bilet dzienny dla osoby dorosłej to €6.00. Dniówki możemy wykorzystać zarówno w metrze, jak i tramwaju, autobusie oraz windach tramwajowych. Seniorzy i dzieci do lat 4 podróżują za darmo. Za pierwszym razem należy też wykupić kartę podróży (travel card), jej koszt to €0.50 i ważna jest przez równy rok. Będzie nam potrzebna za każdym razem przy doładowaniu.

Metra używaliśmy w podróży do Oriente (oceanarium) czy na stadion Campo Grande (Sporting FC)

Tuk tuk to jakaś masakra. Dziury w ulicach i tory tramwajowe sprawiają ze trzeba uważać, żeby z niego nie wypaść. Ceny od €7.00 do €25.00 po centrum. Jednak na tuk tuk decydujemy się tylko raz.

Każdy musi chociaż raz przejechać się słynnym tramwajem. To wizytówki miasta. My wybieramy ta opcje po drodze do Belem. Tam prowadzi nas linia numer 15. Stara piętnastka jest zawsze zatłoczona i dość niewygodna wiec w drodze powrotnej wsiadamy do tej nowej.

Gdzieś wcześniej pisałam też o kolejce windzie, których jest kilka w Lizbonie. Super doświadczenie i jedyne takie. Nigdy wcześniej nie jechałam takim środkiem transportu. Chociaż przejazd trwa tylko kilka minut będzie super frajdą. Przejazdy jednorazowe są dość drogie, €3,70 od osoby w obie strony, wiec lepiej użyć dziennego doładowania przy okazji jakiejś wycieczki.

Pociąg.Służy nam na trasie Lizbona-Sintra oraz Lizbona-Cascais. Obie podróże trwają ok. 30 min, pociągi komfortowe bez toalet. Koszta to ok €2.20 od osoby w jedną stronę, tu znów możemy skorzystać z dziennych kart podróży.

 

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s